Äntligen på hemmaplan!



  Lindetraktens Hästsportförening har bjudit in

 Epona Eqine Support (Rob Raine) att ha en


2-dagars kurs i att kommunicera

med hästar!

         

         Plats: Lindenäs Ridhus 4/4-5/4 2009

         Tid: Vi börjar kl 10.00-17.00 båda dagarna

         Kostnad: 750:-/ pers och häst för båda dagarna

         Anmälan till: Marguerite tele: 070-3601861 anmälan senast 27/3.


         Detta är Del 1 av två kurser som Epona Eqine Support (Rob Raine) har.

         Kursens innehåll ger dig baskunskaperna i rephantering för användning

         av hanteringsrep och repgrimma, utveckla din förståelse för både din egen

         häst och andra hästar som du möter i framtiden, så att de ska respektera

         ditt personliga område.

         

         Kursen ges på två dagar och är ca 5-7 timmar per dag och innehållet är;

   

          Dag 1;   - Teori och förklaring av varför och hur

- Kommunikationsövningar med häst

- Genomgång av dagen och diskussioner


           Dag 2;  - Frågor och svar

- Kursdeltagarna jobbar med hästarna

- Sammanfattning    

               Del 1  innehåller även förberedelser 

                  för Del  2 som är bokad den 9/5-10/5 2009.


             Välkomna!


Kommentarer
Postat av: Inger

Har sett fram emot ett tillfälle att delta i Robs kurser. Han har ju förkovrat sig hos några av världens mest välrenommerade i genren sen sist. Vi var med på den allra första kursen Rob höll ute hos Marguerite och det var som att öppna en dörr till en helt ny värld,och som att lära sig ett helt nytt språk.Och nu har han lärt sig mer! och det vill jag oxå göra:)

2009-03-09 @ 20:53:26
Postat av: marie

Jag har haft otroligt mycket hjälp av Rob med min förra häst Truls, som absolut VÄGRADE åka transport eller ens gå i närheten av ett släp. Men historien slutade lyckligt tack vare Rob kunde jag lasta och åka själv med Truls.Så nu tar jag min nuvarande häst Bosse med mig occh går den här kursen!

2009-03-20 @ 09:18:03
Postat av: Inger

Mmmm... Madicken behöver inte delta, hon sköter sig bra för det mesta, men vi genomskådar henne numera direkt när hon i smyg försöker ta över och hon är inte alls så bufflig som hon var innan jag hade lärt mig att läsa av henne och förstå vad hon gjorde.

2009-03-21 @ 11:20:08
Postat av: Inger

Nu ska vi vara med med Lindas Cleo. Bra att var med från början. Ska bli kul. Har upptäckt att det är vansinnigt enkelt att stå bredvid och se vad andra gör för fel men vansinnigt svårt när man ska göra det rätt själv:). Hoppas få lite hjälp med det:)

2009-03-21 @ 11:25:26
Postat av: Marguerite

Jag glömmer aldrig den första kursen jag gick för Rob. Vi var hemma hos mig i Snuggan. Det Rob lärde mig gjorde att jag blev tryggare i min hantering av häst och många gamla rädslor och missförstånd som jag burit med mig från tidigare hästupplevelser fick sin förklaring. Jag har även anlitat Rob för enskilda uppdrag. Vi har haft stora problem med att lasta Cabare men med Rob:s hjälp har vi sluppit klumpen i magen när vi skall ut och åka och lärt oss hur vi lastar Cabare. Nu tar jag med vårt russ Prins Gulliver och går kursen!

2009-03-22 @ 15:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback