- Min Nya Kärlek; True Lady As <3 & Annat Kul Som Hänt (:

Jahja nästa torsdag den 17 oktober klockan 11.00 ska man läggas inför en 4-6 timmars lång operation på lindesbergs sjukhus. Men de känns skönt att plocka bort alla skruvar & järnstången.
De värker till och från som tusan.
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta .
Kan bara rida cirka 20 min sen har jag så ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen plus att jag blir liggande i två dagars tid i sängen. Men till våren har jag tankar på om allt går bra med operationen och allt läker som de ska efter att jag ska tävla min kära lilla ponny sista året i dressyr. Sen ska madame få betäckas och få en litet föl.


Ja och hemma vankas de föl till våren , vår lilla egen uppfödda dam ska få sig en liten världs-stjärna :)

Vi hoppas på en duktig liten travare .. :)

På tal om de har jag en ny kärlek som tagit mitt hjärta med storm.

De tyska Varmblodsstoet True Lady As , eller ja Lady har tagit mitt hjärta med storm , hon är världens snällaste och mysigaste sto. Hon är totalt underbar att hålla på med .

Hon väntar med föl , ungefär samtidigt med vår Omaha så de blir väldigt spännande :)


Moster Åsa har fått sin drömhäst en fux med fyra vita strumpor och bläs , Orreborre :)
Till ridskolan kommer han aldrig mer & vi vet ju inte om han någonsin blir frisk eller om han får knalla vidare mot de evigt gröna ängarna för att de inte går att göra något åt hans ena bakben , men de får tiden utvisa ..

För kusin ida har ridningen har ridningen kommit en bit på vägen.
Fast just nu har hon varit så mkt sjuk till och från .. Sorlig de!
Men 14 år blir hon på lördag :) Grattis ! <3

Jag har hittat vem jag ska rida för nu med också :D Vicky ska få hjälpa mig och de kommer bli väldigt kul (:

Bettan har skaffat sig ett varmblodsto på sex år som heter Tritta och kommer från Sollerö utanför Mora.
En trevlig häst som är väldigt lätt lärd & lätt hanterlig :)
Gillar henne skarpt ... :)

Vi var på fyra års testet och såg Daventino bli första klass :)
Vickys stora fina halvblod tino är väldigt vacker att se på .
Men just nu är han inte i toppskick och de blir ATG nästa för att kolla upp honom.
Hoppas på de bästa för honom <3


De var väl lite vad som händer ute hos oss i Gusselby :)
/ Amanda Stillnert


 


Lady & Tino & OrreBorre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback