High Chaparal med westerntävlingar!

I helgen var jag och Rickard tillsammans med några vänner på High Chaparal. Jag har aldrig besökt nöjesparken förut och kan säga att jag verkligen blev postitvt överraskad. En mycket välgjord "stad" med mycket tanke bakom. Just den här helgen var det westertävligar med kalvfösning, lassokastning (självklart på en fejk kalv stående på vagn) och dressyruppvisningar. En mycket trevlig helg som gjorde att jag verkligen fick upp ögonen för westernridning! De hade också westernshow där hästarna självklart var med!


Spinn



Slidestop



Vi åkte häst och vagn mellan tävlingarna och westernstaden



Hästarna i den fartfyllda showen



Stuntman i showen som hoppade från en 12 m hög pelare! Jag fångade honom i luften!



Hästcamping



Teamsorting (Två ekipage som skall föra över kalvar till andra sidan hagen i nummerordning på viss tid! Jättespännande och titta på!


Det här var i alla fall något jag varmt kan rekommendera!
// Mia Lindström

Kommentarer
Postat av: Lindha (supliang)

Om det är någon som ska upp till Norrland så finns en liknade anläggning med samma upplägg utanför Luleå...

Jag var där för några år sedan och såg showen, och det är verkligen värt att se. Jag ska nog ta och prova High Chaparal nästa år....

2008-07-12 @ 20:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback