Filipstad 31 maj

Lovade ju att återkomma om tävlingarna. Tyvärr blev bilderna från tävlingen sparade i fel format så de går inte att lägga in här skyller på fotograf Helena, (men hon hade fullt upp att serva mig å ZanDay med annat!)
 Vi kom dit alldeles lagom i tid, ca 1,5 timme innan start. Lagom att hinna kolla läget och göra iordning ZanDay till framridning, jag hade start tid 10.27 i Lätt B:2 och 14.20 i Lätt B:3, suck långt emellan, men vid sekretariatet frågade jag om det fanns strykningar i 3:an å fick ta tiden 12.20, perfekt!!!
 Tilllägas kan att det knappt fanns någon skugga och var gassande sol! Hur skulle hon orka? Men vi planerade in, jag å Helena tillsammans inte för lång uppvärmning, och att mellan klasserna sadla av, spola och vattna, mat till henne å skugga. Sen bara sadla 20 min innan andra klass.
 Till första klassen var jag "lagom" nervös,  ni som känner mig vet att jag kan vara spyfärdig...
 Vi red in gjorde ett jättebra jobb, inte några super längningar, men fick till allt å red bra vägar ( inte min största merit att annars få till vägarna) fick dock dåligt på längningarna, lite sur på domarn, men nöjd. Insåg sen att alla fick ganska låga procent för hon som vann, vann på  67% inte jättelågt men inte högt, minsta miss blev rejäla avdrag förstod vi sen! Men som sagt, lika för alla!

Till Lätt B:3 var jag taggad, nu jäklar skulle här längas!!! De 20 minuter jag värmde upp använde jag till att galoppera och att länga, galoppera, länga och tagga henne! Plötsligt infinner sig en enorm nervositet!!! Jag vill åka hem! känner mig alldeles vek i kroppen, NEJ! INTE nu jag ska fixa detta!!! Det har liksom hänt förut, att min kropp inte vill, jag blir nervös, sen kan jag inte driva, JÄTTE lämpligt när ZanDay då känner detta och bara lägger av! FAAAAN rent ut kände jag, Helena säger ANDAS!
Typ 2min kvar shit, shit.... ok nu rider vi in.... Galopperar där inne försöker att tänka bort allt annat, rid som på träning rid som på träning! varsågod och rid.... ca 5 min senare är jag skit glad!!! Gick kanon! Känner mig som en vinnare! ZanDay skötte sig perfekt! Och jag är helnöjd med mig själv! (för engångs skull) Så bra det gick! Jäklar om jag nu inte får betalt för längningarna! Vänta vänta på resultat... Jodå!!! jättenöjd! spelade egentligen ingen roll vad tanten där inne skulle sagt för vi gjorde verkligen vårt bästa!
Nu är det ju bara det att man höjer kraven på sig själv ÄNNU mera... Men påminn mig att jag faktiskt kan....
Det var allt från Filiptad! tack Helena för att du alltid är med å stöttar!
Mvh Johanna Klockars & ZanDayZanDays pappa D-Day

Kommentarer
Postat av: Lindha (supliang)

Härligt att höra att det börjar gå riktigt bra för er! Du vet Johanna, det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger....

2008-06-09 @ 14:05:08
Postat av: astrid

Grattis! vad kul att det gick så bra för er, hon såg ju kanonfin ut sist jag såg er!

2008-06-09 @ 18:20:18
Postat av: Johanna ( Kassör)

Tack så mkr båda två! jo du Lindha, du har nog rätt, men ibland känns det tungt! påminn mig...

Astrid, det är det som är så härligt med "ungdomar" det går fort framåt, sen du såg henne sist så har det hänt mera! Jag knäckte koden kan man säga, för 2 veckor sen! ( tack Sissi för det!) Sen har det liksom bara gått uppåt! så härligt, har haft det lite tungt ett tag, inte så att det gått dåligt, men jag har tyckt att det krävs så mkt för så lite tillbaka, har svårt att bara stp och stampa! men nu rusar det framåt!

2008-06-09 @ 19:19:14
Postat av: astrid

ja jag vet precis hur det är, idag knäckte jag koden när det gäller hoppningen med Gazira!!! vi böt bett och helt plötsligt går hon lungt, sansat och i samlad galopp runt en hel bana på 110cm :D och jag kunde verkligen jobba henne mellan hindrena och behövde inte ens röra tyglarna. lite skillnad mot förra veckan när vi skenade runt 70cm.

2008-06-09 @ 19:39:37
Postat av: Johanna ( Kassör)

Gud vad skönt!!! Lycka till ännu mera på onsdag! hoppas du är bättre än jag på att hålla mag innehållet i styr... jag ställer såna krav på mig själv när jag vet vadf vi båda kan på träning... men det kommer det kommer...

2008-06-09 @ 22:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback