Nu är hon inte min längre....

Jag blev blixförälskad i henne readn när jag såg annonsen, och när jag varit nere i småland och hälsat på henne visste jag att det skulle bli vi... Efter en lång resdag med tåget ner till vetlanda hämtade Mattias Doverud mig och vi åkte vidare ut till Boås där Surprise är född. Efter en stunds trälande gick hon på transporten och hon stog nästan helt still i 4 timmar hem till Kristinelund, det va dagen innan midsommar 2006.
I augusti samma år blev hon sjuk! Hon fick infektion i kotsenskidan och var inlagd på strömsholm i 2 veckor! tur att man hade en bra försäkring...
Efter nån månad blev hon stadigt bättre och på sista kollen för ca 1 år sen på ATGkliniken så såg det väldigt bra ut!
I våras kom vi igång ordentligt med ridningen.
Under sommaren har vi delat många härliga skogsturer och mkt mys...
Vi har även hunnit med en maskerad, pay and jump och en klubbhoppning. Påbörjat inkörning har vi också gjort...
Vi har varit med om en del tillsammans och det har fått oss närmare varandra, vi har gett varandra så mkt.
Men nu är det dags att gå vidare, vi har inte mer att ge just nu.
Idag gick Surprise igenom veterinärbesiktningen och Susanna från Örebro är hennes nya ägare.
Hon kommer att finnas kvar på kristinelund tills den 4/2 då flyttar hon till ett litet stall i nerikeskilområdet....
Tack för allt mammas älskling, du kommer få det så bra och jag kommer aldrig glömma det vi haft. Hoppas våra vägar möts längre fram.
image583
Elene och Surprise på Strömsholm Augusti 2006

Kommentarer
Postat av: johanna

alltid tråkigt att skiljas åt... men det verkar som om du vet att hon kommer få det bra! Du får blicka framåt nu! Jag antar att Clinton nu är hsten i ditt liv! Nu blir han ju din! Lycka till!

2008-01-24 @ 09:00:49
Postat av: Lindha

Helt klart rätt val, trots att det tar emot. Konstigt vore det ju annars! Men jag tror att hon kommer att få det mycket bra med Susanna. Nu kan du konsentera dig på relationen med klippan Clinton som du kan utvecklas mycket tillsammans med. All lycka/L

2008-01-24 @ 22:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback