Vårt nya föl

När Elin tog Rochelle och flyttade till Varberg kom nog jag i nån sorts kris tror jag, blev tvungen att fylla tomrummet med något......
Det blev en fölunge som heter Mon Amie och som är efter en KWPN import vid namn Vamone, pappan är hittills OKÄND, det lustiga är att när Elin och jag letade häst på hösten -06 så ringde jag på en import som hade så lustig färg och som stod på Eurosable i Jönköping.
Hon hette Vamone och när jag hittade annonsen på mitt föl så stod det att hon var efter Vamone och att pappan var okänd.
Det visade sig att det inte finns någon registrerad betäckning på Vamone på KWPN men att de hade namn och adress på uppfödaren i Holland så nu har jag mailat för att höra om det var så att det är en ren olycka eller att de försökte få henne betäckt men aldrig hann registrera den innan hon exporterades.

Tjejen  som köpte  Vamone köpte en häst men fick två (hon upptäckte inte dräktigheten förrän i december och Mon Amie är född 27 februari).
Jag kände när jag tittat på Mon Amie på film att hon var nog medad till oss.

Kommentarer
Postat av: Lindha

Vilken härlig berättelse! Ibland är det liksom bara meningen.... All lycka med nya fölet!!!

2007-09-20 @ 16:47:15
Postat av: Mia

Vad roligt att höra! Jag har mailat hon som du köpte hästen av och var också intresserad av att köpa henne, vad roligt att hon kom till er! Verkligen en superfin häst! Lycka till!!

2007-09-22 @ 14:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback