Tre små gummor

Hej på er! tänkte bara berätta om våran roliga och händelserika helg!
Jag hade anmält ZanDay och mig till 3 klasser i TSG, LC2 LB3 och LA1. LC för att testa om damen nu orkar 2 klasser i rad eller ej. Som de flesta kanske vet är hon ju bara 5 år. När vi väl kom på plats så skulle vi gå till sekr ja och Helena, Men icke! ZanDay ville INTE stå kvar i släpet! Nej då! hon talade tydligt om att hon skulle UT!
så Helena fick gå till sekr. å jag lastade ut. när Helena kom tillbaka hade jag tränsat, Helena skulle hålla i. Då fick hästen Fnatt! hon reste sig och dansade någon dans runt där! vi hade sedan fullt sjå att ta oss till framridningen, ALLT var läskigt!
Väl där gick det bra! Men så skulle vi in i tältet. Därinne hade de inte fått ordning på högtalarna, så när vi var mitt under en så sa det SKRAP! Lugnet var som borta igen! hon dansa runt där inne, suck! sen, som tur är med min häst så brukar det gå snabbt över! och det gjorrde det. MEN då kom vi upp till dörren som de drog igen med ett gnissel. NEJ sa fröken nu får det vara nog!
Nerverna ville liksom inte lägga sig sen, jag och ZanDay tog oss runt Lätt C:", men vi fick våran första 0 i ett dressyrprogram! hi hi jag bara skrattade när vi kom ut! Men de saker som gick bra gick faktiskt riktigt bra!
Vi slutade i allafall på 57,1% och det var jag jättenöjd med efter den turen.

Sen lastade vi in och gick ner å kollade på den andra banan, långa där B3:an skulle gå.
Efter en sedan kort uppvärmning(hon var ju redan riden å pausen blev inte så lång) var det dax igen! när vi efter lite krusiduller tog oss in på banan så fanns det En JÄTTE läskig  rishög bredvid banan huuu sa ZanDay. Jag började bli lite irritirad, men tänkte i bakhuvudet på vad min lugna tränare Sissi brukar säga _luuugn Johanna! klappa bara.

Ja, och det funkade! efter startsignal så flöt det på, förut ett lite glädje språng från ZanDays sida mitt i ökad galopp, så gick det KANON! Ja e sååå nöjd! och sen att det betalade sig bra i % var ju kul 63%. För ibland kan du ju vara så att man själv är jätte nöjd, men domarn tyckte nått annat! så var det sist!(då var jag suuuper nöjd då med men hade 59%, man får tävla mot sig själv)
 nöjda å lyckliga åkte vi hem.
Sen på lördagen så var det regional och Lätt A, har aldrig startat vare sig reg eller lätt A, men det har gått bra på träningen med programet. det ändå som har gått rent SKIT och inte alls funkat var ryggning, men men vi måste ju testa.
ja det kan man ju säga... he he, och FÖRLÅT ZanDay!!! matte borde ha insett att det var nog!!! men oj vad hon kämpa! Hon orkade inte alls! hon var helt slut efter dag1. borde jag ha förstått! Det enda som funkade var RYGGNINGEN! hon fattade galopperna, som jag brukar oroa mig för men hon orkade inte igenom liksom...
Om en häst kan titta i kors av trötthet så som vi människor kan göra, då gjorde hon det i går kväll...
tack så mkt ZanDay för att du var tapper! och TACK HELENA! du är en super bra häst och Johanna skötare!

Kommentarer
Postat av: Lindha

Att tävla handlar ju inte bara om att vinna, utan också om att ha roligt och få lärdommar så att man kan göra saker bättre till nästa gång. Det verkar det ju som om ni har fått. Så därför vill jag säga ett stort GRATTIS till er alla 3 som haft en rolig och lärorik helg.

2007-08-06 @ 08:54:17
Postat av: johanna

ja det har verkligen varit roligt, stressigt, jobbigt och Nervöst!!!

2007-08-06 @ 10:52:10
Postat av: Elene

grattis johanna och zanday,bra kämpat och fint posat i tidningen :D

2007-08-06 @ 11:16:00
Postat av: johanna

Tack!

2007-08-06 @ 13:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback